Uczniowie II LO w Bochni w projekcie „Młodzieżowi Liderzy Małopolski”
09.10.2025
Pierwsza część projektu obejmowała trzy intensywne dni warsztatowe – po osiem godzin zajęć dziennie. Uczestnicy rozwijali umiejętności przywódcze, uczyli się skutecznej komunikacji, pracy zespołowej i odpowiedzialnego podejmowania decyzji.
Zajęcia miały formę aktywnych warsztatów, opartych na grach symulacyjnych, ćwiczeniach zespołowych, analizie przypadków i moderowanych dyskusjach. Pod okiem doświadczonego trenera młodzież m.in. poznawała cechy skutecznego lidera, uczyła się budowania autorytetu bez narzucania się,rozwijała umiejętność motywowania i rozwiązywania konfliktów, ćwiczyła planowanie działań i zarządzanie zespołem,odkrywała własne mocne strony i potencjał rozwojowy.
Warsztaty tworzyły bezpieczną przestrzeń do eksperymentowania i uczenia się na błędach, przygotowując młodych ludzi do odpowiedzialnego, empatycznego i aktywnego przywództwa – zarówno w szkole, jak i w codziennym życiu.
Kolejne dwa dni projektu poświęcone były kształtowaniu postaw obywatelskich i rozumieniu zasad funkcjonowania wspólnoty lokalnej. Uczestnicy poznawali strukturę samorządu terytorialnego i Unii Europejskiej, dowiadywali się, jak zakładać fundacje i stowarzyszenia, a także jak planować i finansować inicjatywy społeczne.
Warsztaty rozwijały poczucie odpowiedzialności za region, uczyły współpracy, planowania działań oraz rozumienia znaczenia patriotyzmu lokalnego i integracji europejskiej.
Zwieńczeniem projektu będzie realizacja autorskich działań społecznych, które uczniowie przygotują i wdrożą pod opieką trenera Fundacji Mateusza Wojnarowicza oraz nauczycielki – Małgorzaty Krzyżak. Każdy z projektów będzie miał na celu wzmacnianie współpracy i zaangażowania obywatelskiego w lokalnym środowisku.
Udział uczniów II LO w Bochni w projekcie „Młodzieżowi Liderzy Małopolski” to nie tylko cenne doświadczenie edukacyjne, ale przede wszystkim inspiracja do dalszego działania na rzecz społeczności lokalnej.
Dzięki tej inicjatywie młodzi ludzie zdobyli nie tylko wiedzę i praktyczne umiejętności, ale również poczucie sprawczości i przekonanie, że ich głos naprawdę ma znaczenie.