Wiedza, praktyka i pełna sala. Wyjątkowa konferencja o ADHD
05.12.2025Spotkanie było skierowane do nauczycieli, rodziców, psychologów, pedagogów oraz wszystkich specjalistów pracujących z dziećmi i młodzieżą. Uczestnicy przyszli, aby zdobyć aktualną wiedzę o ADHD. Chcieli lepiej zrozumieć, jak rozpoznawać trudności, jak wspierać dzieci i jak działać zarówno w domu, jak i w szkole. Gości powitał Wicestarosta Ryszard Drożdżak oraz Kinga Pałka, Dyrektor Poradni Psychologiczno–Pedagogicznej w Bochni.
Dzisiejsza frekwencja pokazuje, jak ważny i potrzebny jest temat ADHD w naszej społeczności. Cieszę się, że możemy wspólnie rozmawiać o wyzwaniach, przed którymi stoją dzieci, rodzice i nauczyciele. Wierzę, że dzięki takim wydarzeniom budujemy przestrzeń lepszego zrozumienia i wsparcia. Im więcej wiemy, tym skuteczniej możemy działać i pomagać młodym ludziom rozwijać skrzydła— mówi Wicestarosta Ryszard Drożdżak
W trakcie konferencji uczestnicy wysłuchali wystąpień czterech prelegentów. Lek. Piotr Pokraśniewicz, specjalista psychiatrii dzieci i młodzieży z Poradni SANUS w Bochni, omówił aktualne kryteria diagnostyczne ADHD oraz znaczenie farmakoterapii i suplementacji w poprawie funkcjonowania dzieci. Mgr Stanisław Bobula, psycholog i pedagog z Wieliczki, przybliżył specyfikę trudności, z jakimi zmagają się dzieci z ADHD, a także zaprezentował praktyczne wskazówki dla nauczycieli i rodziców dotyczące wsparcia po diagnozie.
Dr Anna Bombińska-Domżał, pedagog specjalny i wykładowca, w swoim wystąpieniu mówiła o wyzwaniach szkolnej rzeczywistości oraz skutecznych metodach pracy z uczniami z ADHD. Podkreśliła znaczenie współpracy między rodzicami a szkołą oraz rozwijania u dzieci funkcji wykonawczych, które mają kluczowe znaczenie w procesie uczenia się.
Na zakończenie wszyscy uczestnicy otrzymali certyfikaty potwierdzające udział w wydarzeniu. Konferencja po raz kolejny pokazała, jak ważna jest rzetelna wiedza o problemach dzieci i młodzieży oraz jak duże jest zapotrzebowanie na takie inicjatywy. Organizatorzy zapowiadają kontynuację cyklu.