URE monitoruje działalność sprzedawców energii
Dodano: 03.03.2016 08:40
Odbiorcy kontaktujący się z URE (telefonicznie, pisemnie czy osobiście) poruszają najczęściej kwestie:
- braku rzetelnej i często niepełnej informacji o warunkach oferty/umowy przedstawianej przez firmę,
- podszywania się pod pracowników dotychczasowego sprzedawcy lub urzędu ,
- wywierania przymusu w celu zawarcia umowy poprzez oddziaływanie psychologiczne czy perswazyjne,
- braku przestrzegania standardów jakościowych obsługi odbiorców, w tym braku udzielania odpowiedzi na reklamacje w ustawowym terminie, utrudniony kontakt ze sprzedawcą, nieregularne dostarczanie rachunków czy błędne rozliczenia.
Aby ustalić skalę oraz zakresy tematyczne najczęstszych problemów zgłaszanych przez Odbiorców, postanowiono przeprowadzić dwumiesięczne badanie działalności sprzedawców energii elektrycznej i paliw gazowych w oparciu o informacje uzyskane od Obiorców.
W tym celu została stworzona specjalnie dedykowana temu przedsięwzięciu podstrona internetowa "Odbiorco zgłoś złe paktyki", na której znajduje się formularz zgłoszeniowy. Za jego pośrednictwem Odbiorcy mogą informować o napotkanych nieprawidłowościach w działaniach sprzedawców energii i gazu, związanych ze standardami obsługi lub nieuczciwymi praktykami rynkowymi.
Należy podkreślić, że zgłoszenia, które wpłyną do URE za pośrednictwem formularza, nie będą traktowane jako wnioski o podjęcie indywidualnych interwencji.
W Powiecie Bocheńskim Konsumentom bezpłatną pomoc prawną świadczy Powiatowy Rzecznik Konsumentów, który udziela informacji oraz udostępnia formularz zainteresowanym osobom.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów przyjmuje w poniedziałki od 9:00 do 17:00, oraz od wtorku do czwartku od 7:30 do 15:30.
kkh