kliknij i przeciąg zamknij
Polityka jakości
Wyszukiwarka

Archiwum aktualności

Jesteś tutaj:Strona Główna » Aktualności » Archiwum aktualności » Starostwo z certyfikatem ISO

Starostwo z certyfikatem ISO

Dodano: 23.08.2010 09:00 Starostwo z certyfikatem ISO
Starostwo Powiatowe w Bochni wdrożyło system zarządzania jakością i otrzymało Certyfikat ISO 9001:2008 oraz Certyfikat IQNet", który jest uzupełnieniem Certyfikatu ISO. Oznacza to, iż urząd skutecznie realizuje zadania publiczne określone w przepisach prawa i zapewnia profesjonalną obsługę klienta. Procedura certyfikacyjna trwała ponad rok.

W ramach wprowadzania certyfikatu przeprowadzono audity wewnętrzne, diagnozę oraz badanie satysfakcji klientów i pracowników urzędu. Pracownicy Starostwa Powiatowego przeszli szereg szkoleń m.in. z systemu zarządzania, komunikacji wewnętrznej co było elementem przygotowań do tej certyfikacji.

Certyfikacja, będąca poświadczeniem, iż funkcjonujący w naszym urzędzie system zarządzania jakością jest zgodny z wymaganiami stosownej normy (standardu ISO 9001:2008 ) i został skutecznie wdrożony. Audit prowadziła zewnętrzna firma z Krakowa. Starostwo poprawnie przeszło przez audit certyfikacyjny systemu zarządzania jakością, spełniło wszystkie wymagania w efekcie czego Komitet Techniczny Jednostki Certyfikacyjnej IMQ przyznał certyfikat.

Wdrożenie systemu zarządzania jakością ma przede wszystkim na celu usprawnienia działań naszego urzędu, poprawę świadczenia usług oraz lepsze dopasowanie jakości usług do wymagań, potrzeb i oczekiwań klientów - mówi Paweł Burkowicz pełnomocnik ds. zarządzania jakością.

Dziękuję przede wszystkim pracownikom starostwa za przygotowanie do tego auditu, a tym samym duży wkład pracy podczas wprowadzania systemu zarządzania jakością. To właśnie dzięki zaangażowaniu wszystkich pracowników uzyskaliśmy ten certyfikat - mówi starosta bocheński Jacek Pająk.

Certyfikat jest ważny przez 3 lata od daty otrzymania i w tym czasie prowadzony będzie nadzór nad systemem, co oznacza, że prowadzone będą audity nadzoru. O audit recertyfikujący, zwany również odnawiającym, starostwo będzie mogło się ubiegać po trzech latach od nadania certyfikatu.

Wprowadzenie certyfikacji możliwe było dzięki uczestnictwu starostwa w projekcie "ISO dla Obszarów Metropolitalnych".