kliknij i przeciąg zamknij
Polityka jakości
Powiat Bocheński na Facebooku
Wyszukiwarka

Archiwum aktualności

Jesteś tutaj:Strona Główna » Aktualności » Archiwum aktualności » „Na Styku Kultur 2012”

„Na Styku Kultur 2012”

Dodano: 29.02.2012 10:00 „Na Styku Kultur 2012”
W dniach 24 – 26 lutego Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Dolina Raby” wzięło udział w XVIII edycji targów turystycznych „Na Styku Kultur 2012” w Łodzi.

Targi – Regiony Turystyczne NA STYKU KULTUR już od osiemnastu lat wpisują się w kalendarz polskich imprez turystycznych, a ich znaczenie stale wzrasta. To ważne wydarzenie dla całego środowiska prowadzącego działalność w obszarze turystyki i działającego na rzecz jej rozwoju w Polsce. Organizatorem targów są Międzynarodowe Targi Łódzkie, a w tym roku wydarzenie miało szczególny charakter gdyż połączone zostało z otwarciem nowego Centrum Konferencyjno – Wystawienniczego, w którym zaprezentowano m.in. ofertę obszaru LGD „Dolina Raby”. Łódzkie targi turystyczne to impreza o ugruntowanej pozycji wśród eventów o tej tematyce w Polsce, ciesząca się uznaniem i dobrą marką wśród przedstawicieli branży. Nowa przestrzeń wystawiennicza, bez barier infrastrukturalnych z nowoczesnym zapleczem robiła imponujące wrażenie.

W tegorocznej edycji targów wzięło udział 110 wystawców z kraju i zagranicy w tym 12 lokalnych grup działania. W śród tego grona znalazła się Lokalna Grupa Działania „Dolina Raby”.  Na stoisku wystawienniczym LGD prezentowaną ofertę turystyczną i agroturystyczną obszaru w tym produkty lokalne, atrakcje turystyczne i ciekawostki gmin LGD, ofertę Powiatu Bocheńskiego w tym Kopalni Soli w Bochni, oraz ofertę Powiatu Wielickiego.

Stoisko LGD „Dolina Raby” cieszyło się sporym zainteresowaniem odwiedzających, co pozwoliło dotrzeć z ofertą do konkretnych odbiorców w tym nauczycieli i organizatorów wycieczek, koloni i zielonych szkół; przewodników; pilotów wycieczek, indywidualnych odbiorców i pasjonatów turystyki. Podjęto rozmowy z Sądecką Organizacją Turystyczną, w sprawie wsparcia dwóch gospodarstw agroturystycznych z terenu LGD, które przystosują swoją ofertę dla osób starszych. Dużym zainteresowaniem cieszył się też jedyny polski makaron gryczany z Wiśnicza. Również i w tym przypadku podjęto rozmowę z przedstawicielami Samorządu Województwa Łódzkiego o sposobie wykorzystania tego faktu na terenie województwa (kampania promocyjna, otwarcie rynku).

Tekst i zdjęcia: Patryk Paszkot