Kultura obsługi gościa- Olimpiada Wiedzy Hotelarskiej
Dodano: 09.04.2009 13:00W bieżącym roku szkolnym po raz pierwszy odbywa się Olimpiada Wiedzy Hotelarskiej, nad którą patronat objęło Ministerstwo Edukacji Narodowej. Hasłem przewodnim olimpiady jest: "Kultura obsługi gościa", a głównym jej celem rozwijanie wśród młodzieży zainteresowań hotelarskich, podnoszenie poziomu umiejętności zawodowych, pobudzanie ambicji zawodowych uczniów klas hotelarskich oraz integracja środowiskowa.
W etapie szkolnym w ZS Nr 3 wzięło udział 96 uczniów klas trzecich i czwartych, którzy w dniu 13 listopada 2008 r. rozwiązywali test zamknięty składający się z 80 zadań. Do etapu okręgowego zakwalifikowane zostały dwie uczennice, które uzyskały najwyższą liczbę punktów Anna Orzechowska i Aneta Zegan z klasy IV TH b.
Dnia 7 stycznia 2009 r. odbyły się eliminacje okręgowe zorganizowane przez Komisje Okręgowe w ośmiu miastach Polski: Gdyni, Jeleniej Górze, Krakowie, Poznaniu, Rzeszowie, Szczecinie, Warszawie i Wiśle.Etap II Olimpiady Wiedzy Hotelarskiej (eliminacje okręgowe) polegał również na rozwiązaniu zadań testowych zamkniętych, sprawdzających wiadomości i umiejętności z hotelarstwa, turystyki, podstaw ekonomicznych i prawnych, marketingu i obsługi konsumenta opracowanych przez pracowników naukowych Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy, która jest głównym organizatorem olimpiady.
Do III etapu Olimpiady Wiedzy Hotelarskiej zakwalifikowanych zostało 31 osób z najlepszymi wynikami ze wszystkich okręgów, w tym obie uczennice bocheńskiego Technikum Hotelarskiego.Ania i Aneta wraz z opiekunem mgr Lucyną Kortą będą reprezentować szkołę na etapie centralnym w dniach 15-17 kwietnia 2009 r. w Kołobrzegu.
Młodzi hotelarze będą mieli okazję powalczyć o tytuł Mistrza Wiedzy Hotelarskiej, indeks oraz bezpłatne studia w Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy. Laureaci zostaną zwolnieni z części pisemnej egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe.
Mamy nadzieję, że dotychczasowe osiągnięcia Ani i Anety będą dla wszystkich uczniów Technikum Hotelarskiego przykładem tego, ze warto zdobywać nowe umiejętności i rozwijać wiedzę zawodową pamiętając przy tym, że hotele będą tak dobre, jak ludzie, którzy w nich pracują.
Teraz wszyscy trzymamy kciuki za uczennice i życzymy samych sukcesów w Kołobrzegu!